Så gammel er feen Ofelia

Lilypie First Birthday tickers

tirsdag den 24. april 2012

En tur på fødegangen

Kl. 13.30 cirka oplevede jeg de sygeste mens.smerter, som trak om i lænden og ned i benene samt jeg havde en underlig kvalme, tog det egentlig meget roligt til at starte med- for jeg har jo hørt, at man godt kan opleve, at kroppen øver sig til fødslen.. Men efter en halv time, hvor jeg intet ro har kunne finde, gik jeg i et dejlig langt varmt bad.. Faktisk varede badet en halv time før jeg blev træt af at stå der.. så igen ind på sofaen for at slappe af.. Men jeg kunne stadigvæk ikke finde ro, så endte med at ringe til lægen (efter mange overvejelser, da det sikkert bare er mig, der er pivet), som meget gerne ville se mig. 
Så afsted til lægen - efter at lægen lige havde mærket på mig blev jeg henvist til fødegang.. - fuck mit hjerte hoppede lige en ekstra gang, og tankerne fløj bare rundt i mit hoved.. Lægen startede med at ville ringe efter en taxa, men da han fandt ud af, at jeg selv skulle betale for den, tilbød han at køre mig derop, da han jo alligevel skulle på vagt. Jeps jeg har en super god læge ;) På fødegangen blev jeg modtaget af en læge, en sygeplejerske og en jordemoder, det er godt nok mange fagfolk til lille mig - så bliver man da bare endnu mere skræmt over hele situationen.. Alle mærkede kort på min mave, underligt så ligeglad man blive med fremmede menneskers hænder, som bare gramser løs på ens mave.. Efter 2 timer på fødegangen, hvor jeg fik lavet en strimmel, blev mærket på, og fik lavet diverse undersøgelser, fik jeg diagnosen: nyresten samt en del plukveer.. 
Så skal ringe, hvis det bliver værre og ellers er det bare et par panodiler, og så vil jeg ellers blive indkaldt til en skanning af urinvejene?? (noget med, at man skal tjekke, at der ikke er blevet lavet skader?? :s havde nemlig blod i urinen) og efterfølgende skal jeg til samtale på fødegangen om det videre forløb.. 
Så jeg slap heldigvis med en forskrækkelse og en nyresten, som stadigvæk driller.. - men hellere det end en for tidlig fødsels ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar