Så gammel er feen Ofelia

Lilypie First Birthday tickers

torsdag den 29. marts 2012

Torsdag

I Hjørring er der noget som hedder Cafe Sund Start, hvor man kan snakke med en jordemor eller/og en sundhedsplejerske, hvis man har lyst. Samtalen handler udelukkende om, det man selv er kommet for at snakke om.. 
Jeg har i længere tid været lettere bekymret for om vores lille piges vægt.. Ikke fordi jeg ikke vokser, men jeg synes ikke at kan fornemme, hvordan hun ligger i maven, - tænker, at man da burde kunne mærke hvordan en baby på ca. 1 liters mælk størrelse ligger.. Men det kan man åbenbart ikke altid..
- Jordemoderen skønnede lillepigen til at veje omkring 1100 gr., hvilket skulle være okay - synes bare det er sjovt, at der på nettet står at en gennemsnitlig baby (28+3) vejer omkring 1300 gr.. Men når jordemoder siger ,at det er okay, er det helt sikkert fint.. Men det bliver nu sjovt at se om min faste jordemoder, som jeg skal besøge på mandag, skønner hende til at veje det samme <3
Derefter vejledte jordemoderen mine hænder, så jeg selv kunne føle hendes placering i maven, og lige pt. ligger hun med hovedet ned af, numsen i højre side af maven og så fødderne i venstre side af maven - synes det er så vildt, at jeg selv kan mærke, hvordan hun ligger nu..
Og som om overstående ikke var nok, så fik jeg også lov til at høre lillepigens hjerte <3 <3 ELSKER simpelthen den fiskerkutter-artige rytme <3 <3
- Det har simpelthen været en fantastisk oplevelse, så hvis man bor i Hjørring og er gravid/nybagt mor kan jeg kun anbefale at tage et smut forbi Cafe Sund Start, da det er 100% ens egne ønsker, som er i centrum..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar